Saturday, January 22, 2011

tips pelajar cemerlang :)

salam~

arini semangat sikit mau tulis entri sebab tiba2 teringat pasal benda ni. memandangkan aku akan pulang ke kolej kembali, maka dengan senang hatinya aku mau bagitau kenapa masa untuk kembali ke kolej dan meninggalkan hospital sangat menyedihkan.

1. bila di kolej, nak pergi mana2 pun terpaksa naik bas atau teksi sebab kereta takda. sobsob. tapi kalau di rumah, minyak kereta jak la mau tahu. haha :)

2. bila di hospital, tension jak cepat2 claim off pulang rumah. hilang stress. tapi kalau di kolej stres hah hadapilah sorang2. paling koman pon terbongkang lah sorang2 di bilik.

3. bila di rumah tak ada istilah pokai sebab talian hayat PAMA selalu digunakan. haha..

4. cepat jak cuci baju di rumah sebab mesin basuh kan ada. automatic lak tu. tapi kalau di kolej? yang ado~~

5. tak payah la susah payah mau cari kedai makan kalau di rumah ni sebab kedai makan anywhere. tapi kalau di kolej, kedai makan banyak tapi masakan melayu urm cari sendiri okeh.

6. 5 minit jak sampai da hypermall bila praktikal ni. sebab dekat ngan rumah kan. urm shopping complex paling dekat dengan kolej ambil masa lebih setengah jam untuk sampai.

7. rumah ada streamyx yang best tahap gaban walau kadang2 problem. jangan harap streamyx di kolej!!!
8. tiap kali ada sale mesti dapat barang free tak payah keluar duit sebab kakak atau mama akan belanja. kalau kolej jangan haraplah. haha..
9. tidak payah mau beratur atau tunggu giliran bila mau mandi. ko mandi la sorang-sorang sampai pengsan pon takpa. tapi kalau buat begitu di kolej siap. haha..mesti ada yang menunggu dengan bengang depan shower.
urm ni jak aku dapat fikir sekarang. haha. nantilah fikir lagi. 4 hari lagi mau berada di hospita. gud nyte :)

muhammad luqman
abdul rahman 

No comments:

Post a Comment